Izpušni sistemi iz jekla in nikljevih zlitin

Izpušni sistemi so nekakšni cevovodi, ki se uporabljajo za usmerjanje reakcijskih plinov v vozilih. Pri tem uspešno nadzorujejo izgorevanje v notranjosti motorja. Prenašajo izgorele pline iz motorja v enega ali v več izpuhov. To so cevi na zadnjem delu avtomobila, iz katerih se vije plin. Pri tem so na vozilih nameščeni še ostali elementi, ki delujejo v tem sklopu. To sta glava in kolektor, turbo polnilnik za povečanje moči motorja ter katalizator za zmanjšanje onesnaženosti zraka. Pri določenih vozilih se uporabljajo tudi dušilci in dušilci zvoka, kateri skrbijo za zmanjšanje hrupa. Proizvajalci uporabljajo različne materiale, tehnike izdelave in metode oblikovanja. V nadaljevanju predstavljamo dva materiala, ki se uporabljata pri izdelavi izpuhov in vseh njihovih povezav.

Izpušni sistemi iz jekla in nerjavečega jekla

Najpogosteje uporabljena materiala v avtomobilski industriji sta jeklo in nerjaveče jeklo. Jeklo in nerjaveče jeklo predstavljata cenejšo različico ostalim materialom. Zato sta tudi lahko dostopna in množično uporabljena. Poleg tega, so ti materiali enostavni za uporabo. Ne zahtevajo skoraj nobenih posebnih postopkov pri procesih hladnega oblikovanja, same izdelave in postopka varjenja. Jeklo in nerjaveče jeklo pa imata na drugi strani tudi svoje omejitve. Pri višjih temperaturah izgubljata na moči in odpornosti proti koroziji. Prav zato imajo izpušni sistemi dodano debelejšo steno. Ta stena jekla in nerjavečega jekla jim omogoča zadostno moč, ki je potrebna pri višjih temperaturah.

Avto-moto turbo polnilniki iz nikljevih zlitin

Najdražji material pa predstavljajo nikljeve zlitine. Ti materiali so posebej izdelani za uporabo pri aplikacijah, katere so izpostavljene visokim temperaturam. Nikljeve zlitine imajo tudi povečano odpornost proti koroziji. Hkrati so zelo trdne in trpežne. Zaradi vseh naštetih lastnosti imajo nikljeve zlitine prednost pred ostalimi materiali. Nikljeve zlitine so idealne pri vseh zahtevnejših izpušnih sistemih. Take uporabljajo v večini avto-moto športov, kot so Formula 1, dirka Le Mans in Moto GP. Z nikljevimi zlitinami je mogoče ustvariti lažje, a mnogo močnejše cevovode za izgorevanje plina. Znani so po tem, da so izjemno lahki, a hkrati njihova debelina sten meri manj kot 35 milimetrov. Zato so takšni materiali idealni za dirkalne aplikacije, kjer ne sme prihajati do okvar.

 

 

 

 

Similar Posts: