Poslanci končali prvo obravnavo predloga o nacionalnem programu varnosti cestnega prometa. Parlamentarci so včeraj z dvajsetminutno zamudo le posvetili pozornost predlogu nacionalnega programa o varnosti cestnega prometa v naši državi, a so bili komajda sklepčni. Oseminštirideset jih je sedelo v dvorani. Težave s sklepčnostjo so jih pestile vse tja do 14. ure, ko so delo končali. Glavni namen v prvem branju navsezadnje sprejetega nacionalnega programa varnosti cestnega prometa je predvsem za polovico zmanjšati število smrtnih žrtev na cestah, program pa opredeljuje cilje in aktivnosti za štiriletno obdobje.
Število mrtvih v prometnih nesrečah naj bi tako do leta 2005 omejili na največ 210, tako da bi se število žrtev v primerjavi z letom 1995 znižali za polovico. Takrat so namreč ceste vzele 415 življenj, leto pozneje je bilo smrtnih žrtev 389, leto zatem 358, leta 1998 jih je bilo 311, predlani 335 in lani 313. Od leta 1995 do lani so bili pešci vsaka peta smrtna žrtev na cestah, v istem obdobju je bilo 7,3 odstotka žrtev prometnih nesreč kolesarjev; mladi vozniki ali potniki od 18. do 24. leta starosti pa so bili vsaka osma smrtna žrtev. K programu so poslanci izglasovali tudi več usmerjevalnih stališč; med drugim so na predlog socialdemokratov vladi predlagali temeljito prenovo praktičnega usposabljanja za prihodnje voznike motornih vozil in mlade voznike s posebnim poudarkom na tehniki varne vožnje.
Slovensko cestno omrežje obsega 37.239 km cest, od tega 249 km avtocest, 132 km hitrih, 578 km glavnih cest 1. reda in 444 km glavnih cest 2. reda, drugo so regionalne in lokalne ceste. Leta 1998 je bilo v Sloveniji registriranih 961.350 motornih vozil, od tega 798.238 osebnih avtomobilov, 9216 motornih koles, 40.159 tovornih vozil, 2327 avtobusov in 111.410 ostalih vrst vozil. Nekaj manj kakor polovica teh vozil je mlajših od šest let. Vozniško dovoljenje kategorije B ima 1,023.732 ljudi, 200.513 kategorije A (motorji), 103.690 kategorije C (tovorna vozila) in 11.549 kategorije D (avtobusi).